Bussireiside omapära — eelised ja puudused

Bussireisid on minu kirg ja armastus. Seda, kas bussireisid võiksid meeldida ka teile, saate kohe teada. Teen teile väikse testi. Kõigepealt tuleb läbi lugeda üks väike väljavõte minu isikliku blogi postitusest ja siis vaatame, mis edasi saab.

Pühapäev, 27. september 2009

“Ärkasin jälle kell 5. No ega mulle ikka meeldi küll nii vara üles tõusta, aga ühte asja sain eile sellega seoses nautida — bussisõitu. Mul pole midagi bussiga sõitmise vastu ka päeval, aga öösel ja varajastel hommikutundidel on see kõige nauditavam. Tundub ilmselt naljakas, aga ma lihtsalt armastan seda tunnet! Ümberringi hämar, üksikud tuled kuskil, ülikerge jahedus salongis, vaikusest esiletükkiv mootorimüra, natuke väsinud ilme, mõned tukkujad, vabadus teha mitte midagi… rohkem ma kirjeldada ei oska. Tartusse sõitu ei saa muidugi võrrelda Austriasse sõiduga, kuhu Mati (nimi muudetud) praegu teel on. See lisaks nimekirjale veel parima bussijuhi ja uudishimu ning seiklusärevuse. Kui väga väga tahaks reisile!!! Ja endiselt — mitte lennukiga palmi alla, vaid maanteid kulutades kultuurimekadesse.”

Nii. Nüüd on selline lugu, et on kaks varianti:

a.) teid jättis see lõik täiesti ükskõikseks

VÕI

b.) teil tekkis vähemalt üks väike mõte, mingisugune kujutlus, tibatillukenegi huvi, pisike reisisoov või äratundmisrõõm.

Nagu teistegi reisimise viiside puhul, on ka bussireisidega nii, et ühtedele see sobib, teistele mitte. Olenemata sellest, kas valisite “a” või “b”, annan teile ühe võimaluse veel. Nimelt, mina jagaksin kogu inimkonna kolme rühma:

  1. need, kellele bussireisid meeldivad ehk kogenud või natuke vähem kogenud bussireisijad;
  2. need, kellele bussisõit ega bussireisid kohe üldse ei meeldi (nii, et teeks peaaegu “öäääk” nende peale, kas siis kaudses või otseses tähenduses);
  3. need, kes lihtsalt veel ei tea, mida need bussireisid endast ikkagi kujutavad.

Millisesse rühma kuulute teie?

Mul on tunne, et olen kaotamas gruppi number kaks… seega jätkame sõitu gruppidega üks ja kolm!? Toon teile välja bussireiside eelised ja puudused enda seisukohast. Muidugi oleneb palju ka sellest, millega võrrelda, kuhu üldse reisitakse, kui pikk on reis, millise programmiga jne, aga sellised harju keskmised eelised ja puudused oleksid minu meelest järgnevad.

Bussireiside eelised:

  • Kõik on valmis ja organiseeritud — transport, majutus, toitlustus, ekskursioonid jms.
  • Kui midagi eelpooltooduga valesti läheb, siis reisija ei ole see, kes selle pärast muretsema peab.
  • Võimaldab keskenduda puhkamisele, mitte organiseerimisele (eriti tähtis neile, kellele ise organiseerida ei meeldi või kes on seda juba liialt teinud).
  • Giid ja/või reisisaatja on teie jaoks koguaeg olemas.
  • Seega, piisavalt nö turvaline, et tunda, et teie eest kantakse hoolt, aga samas ka väheke seikluslik (sest juhtuda võib absoluutselt kõike).
  • Võimalus kogu marsruuti ja reisi oma silmaga näha.
  • Tavaliselt läbitakse mitmeid riike — saab rohkem näha, teist maastikku ja loodust tunnetada.
  • Tihe graafik tähendab, et näete sama aja jooksul rohkem kui näiteks iseseisvalt reisides, sest üksi ju nii lihtsalt ei tõuseks näiteks kella poole viiest üles.
  • Võimalusel, giidiga kokkuleppel saab ka grupist eemalduda ja mõnda aega ise ringi käia, midagi avastada.
  • Tihtipeale odavam kui lennukiga, iseseisvalt, muud moodi reisides.
  • Ka rahakulutus võib jaotuda ehk natuke ühtlasemalt (tavaliselt näiteks: kõigepealt sissemaks, siis reisi põhiosa, seejärel jooksvad kulutused reisil).
  • Grupitunnetus, grupidünaamika! Seda lihtsalt peab ise kogema.
  • Võimalus saada sõpru ja tuttavaid, uusi reisikaaslasi.
  • Võimalus reisida ka siis, kui endal ei ole näiteks autot, sobivat reisiseltskonda.
  • Sobib ka neile, kes lennureise kardavad.
  • Pagasinõuded ei ole nii rangelt reglementeeritud.
  • Aeg enda jaoks — saate lugeda, muusikat kuulata, omi mõtteid mõelda, millega igapäevaselt pole aega tegeleda.
  • Võib anda julgust järgmisel korral näiteks iseseisvalt reisida.

Bussireiside puudused:

  • Ei saa ise oma aega planeerida — hommikune lisa 10 minutit uneks võib pahandada pooltsadat inimest.
  • Kui mõni koht väga meeldib, ei saa sinna kahjuks kauemaks jääda.
  • Tihtipeale väga tihe graafik.
  • Kui konkreetne vaatamisväärsus ei paku huvi, siis tuleb üldjuhul paratamatult järgmist oodata.
  • Kehale ja organismile ebasõbralik:
    • bussis on vähe ruumi, eriti jalgadel — ei sobi pikematele ega suure ülekaaluga inimestele;
    • pidev istumine, sundasend — keha kangus, teatud valud, seedeprobleemid, paistes jalad;
    • piiratud tualeti kasutamise võimalus (siiski, võimalik osaleda ka neil, kel muidu kombeks iga 5 minuti tagant pissil käia — võin anda soovitusi);
    • teistsugune päevarežiim.
  • Mida pikem reis (aga noh, ka mida logum buss), seda suurema tõenäosusega võib esineda igasuguseid bussirikkeid.
  • Reisides soojematele maadele, võib olla probleeme konditsioneeriga.
  • Ka oskamatu või kihutav bussijuht võib suurt meelehärmi teha.
  • Kuigi piiriületus on võrreldes aastatetagusega oluliselt lihtsam, võivad teatud riikides siiski bussidel pikad ooteajad olla.
  • Piiratud isiklike asjade kasutamise võimalus, eriti sõidupäevadel, kus üldjuhul põhipagasit päeva jooksul ei ole võimalik kätte saada.
  • Väiksemate tervisehädade puhul, haigeks jäädes peab ikka reisi edasi tegema, ei saa kuskile kosuma jääda.
  • Häirivad kaasreisijad (virisejad, liigselt lõhnajad või haisejad, alkoholiga liialdajad, norskajad, pidevad seljatoe alla laskjad, liiga kõva häälega rääkijad, targutajad jne olenevalt sallivus- ja taluvusastmest).

Minu jaoks kaaluvad eelised tugevasti puudused üle. Ja isegi ratsionaalselt mõtlemata, ma lihtsalt olen tunnetanud, et bussireisid on minu jaoks “see õige”. Aga kes veel kahtlevad, siis ega enne teada ei saa, kui ära ei proovi!

Minu kvaliteetaeg bussis

Minu kvaliteetaeg bussis

Posted on 13. apr. 2014, in Bussireisid, Mõtted ja emotsioonid, Reisimisliigid and tagged . Bookmark the permalink. 2 kommentaari.

  1. Suur tänu kommentaari eest!

    Kõigepealt ütlen kohe seda, et minu eesmärk ei olnud kindlasti mitte üht reisimisliiki teisest paremaks või halvemaks teha, vaid lihtsalt natuke avada seda maailma, mis mulle nii väga meeldib. Sealhulgas ei tahaks ma tituleerida ennast päikesereiside vastaseks, pigem lihtsalt ei ole mul (veel) tekkinud tugevat sümpaatiat ohtra päikese ja levinumate päikesereiside sihtkohtade vastu.

    Kindlasti on võimalus päikesereisidelgi palju näha. Samas see oleneb ka konkreetsest sihtkohast ja sellest, mida täpsemalt näha soovitakse. Näiteks kui ma oleksin Kreekasse läinud päikesereisile (bussireisi asemel), siis oleksin peatunud ühes teatud piirkonnas (näiteks mõnel saarel) ja saanud tutvuda vaid lähedalasuvaga. Bussireisi puhul sain aga terviklikuma ülevaate — Thessalonikist Ateenani ja sealt veel Patrani välja. Kusjuures, ka iseseisvalt reisides oleks selline teekond olnud oluliselt ressursimahukam kui bussireisi puhul. Seega, bussireisid on minu meelest üks efektiivsemaid reisimisviise ja mul on nende vastu tekkinud tõeline kirg, aga see ei tähenda, et kuidagi teisiti võimalik või lahe poleks.

    Jah, bussireise korraldatakse enamasti vaid Euroopa piires, kaugemate reiside puhul kombineeritakse bussi lennukiga.

    Muidugi olen mõelnud ka omal käel reisimisest. Natuke olen ikka omapäi seigelnud, ja eesoleval suvel-sügisel peaks seda veel teha saama, aga mingisugust mahukat ja pikka reisi ei ole plaanis küll lähiajal ise planeerida. Lisaks ratsionaalsematele kaalutlustele arvan, et iga reisikogemuse jaoks võiks olla õige aeg ja õige tunne ning emotsionaalne valmisolek. Näiteks kui ma olen väsinud pidevast organiseerimisest, siis iseseisev puhkusereisi planeerimine võib naudingu ja seikluslikkuse asemel hoopis frustratsiooni tekitada. Samas, mõned kuud hiljem võib olukord juba vastupidine olla. Praeguses seisus mul igal juhul sellist tugevat soovi iseseisvalt reisida pole (bussireisid lihtsalt tõmbavad nii väga rohkem). Kui mul oleks rohkem aja- ja raharessursse, siis vastumeelne see mulle muidugi ei oleks.

    Parimaid reise soovides (ükskõik siis miks, milllal, kuidas ja kellega),

    Getter

  2. Ma ei ole bussireisil kunagi käinud (st pikemal, kui kooli ekskursioonid) ja hetkel kaaluvad need miinused minu jaoks plussid üle.. samas on seal tõepoolest omad väga tugevad eelised – minu meelest näiteks odav hind ja nähtava rohkus:) Ja üks miinus on ka see, et minu teada on bussireiside sihtkohtade määr ikkagi piiratud – kas mitte ei tehta neid vaid Euroopa piires?

    Aga kui Sa saaksid valida näiteks oma järgmist reisi -kas sa ei ole mõelnud, et proovida nö oma käel reisimist? Jahtida odavaid lennupileteid, panna ise päevakava kokku jne.

    Ja kuigi ma tean, et sa oled suhteliselt “päikesereiside” vastane, siis leian mina, et ka nendel reisidel saab teha ja näha paljupalju kui endal on soov. Kõigil muidugi ei ole. Saab erinevaid ekskurisoone osta kohalikelt ja ei pea sugugi vedelema tervet päeva basseini ääres.

Lisa kommentaar

elust......ja seiklustest!

KUI TURISMIGA SEONDUV ERUTAB MEELI

Igal pool ja mujal...

KUI TURISMIGA SEONDUV ERUTAB MEELI

Wellness and Spa Service Design and Management Blog

KUI TURISMIGA SEONDUV ERUTAB MEELI

Valid turismi, saad töö, puhkuse ja hobi!

Tartu Kutsehariduskeskuse turismiosakonna blogi

estoniancupoftea

- tassike Eestit -

Reisimuljeid

KUI TURISMIGA SEONDUV ERUTAB MEELI

meie seiklused Hiinas

KUI TURISMIGA SEONDUV ERUTAB MEELI

DagnEspaña

KUI TURISMIGA SEONDUV ERUTAB MEELI

Wandering Desk

Travel, productivity and general mucking about

From Tartu with Love.

KUI TURISMIGA SEONDUV ERUTAB MEELI

Nomadic Matt's Travel Site

KUI TURISMIGA SEONDUV ERUTAB MEELI

Adventurous Kate

KUI TURISMIGA SEONDUV ERUTAB MEELI

A Luxury Travel Blog

KUI TURISMIGA SEONDUV ERUTAB MEELI

SEIKLEJATE VENNASKOND

KUI TURISMIGA SEONDUV ERUTAB MEELI

Minu Tšehhi | My Czech

To get yourself a new life you've got to give the other one away

Blogilogi

KUI TURISMIGA SEONDUV ERUTAB MEELI

Welcome to my Narnia

KUI TURISMIGA SEONDUV ERUTAB MEELI

Wayfaring Student

Travel, Write, Live

Minu hetked ...

KUI TURISMIGA SEONDUV ERUTAB MEELI

Kuidas elad Sardiinia?

KUI TURISMIGA SEONDUV ERUTAB MEELI

Poolaastak Poolas

KUI TURISMIGA SEONDUV ERUTAB MEELI

Pura vida in Costa Rica

KUI TURISMIGA SEONDUV ERUTAB MEELI

I, Lesotho

KUI TURISMIGA SEONDUV ERUTAB MEELI

Vabatahtlikuna Hispaanias

KUI TURISMIGA SEONDUV ERUTAB MEELI

Silvia Volmar

KUI TURISMIGA SEONDUV ERUTAB MEELI

Meie reisijutud

KUI TURISMIGA SEONDUV ERUTAB MEELI

MaryG the Knitter

KUI TURISMIGA SEONDUV ERUTAB MEELI

Estravel

KUI TURISMIGA SEONDUV ERUTAB MEELI

Taisto Reisid blogi

KUI TURISMIGA SEONDUV ERUTAB MEELI